måndag 30 september 2013

Nördandet fortsätter

Det är fortfarande Sherlock som gäller. Andra saker, andra böcker, får helt enkelt stå undan - även om jag kanske inte är helt nöjd med det. Till exempel hade det varit bra om jag läst ut femte boken i The Mortal Instruments-serien, men det hann jag liksom inte med innan nördandet satte igång på allvar.
För tillfället läser jag tre böcker parallellt. Dels en samlingsvolym med Sherlock Holmes-berättelser, dels Från Holmes till Sherlock som jag nämnde i förra inlägget, och dels Sherlock: The Casebook, som är fanservice snarare än något annat men just därför också väldigt lättsam att läsa.
Nu på förmiddagen har jag emellertid varit tvungen att ta en liten paus i den läsningen, eftersom skolarbete inte gör sig själv. Sålunda har det blivit tre skräcknoveller, två av Edgar Allan Poe och en av Stephen King, som nu ska analyseras på lite olika sätt, och när det väl är avklarat väntar en stor turismuppgift på min odelade uppmärksamhet. Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar