onsdag 1 maj 2013

Jamie Frasers 292:a födelsedag

Jag följer inte särskilt många bloggar, men en av de få jag följer är verkligen speciell. Den heter Outlandish Observations och är tillägnad Diana Gabaldons Främlingen-serie (eller Outlander, som den heter på engelska). Historiska romaner, episk kärlek - perfekt läsning. Jag läste första boken som fjortonåring och har sedan dess burit dem med mig, även om det den senaste tiden främst har varit sidoserien om Lord John Grey som gällt för mig.
Idag är emellertid en speciell dag och jag måste bara länka till ett av blogginläggen, nämligen Happy Birthday, Jamie! där lite diverse fakta om Jamie Fraser, seriens manliga huvudperson, står med. När jag läste listan blev jag jättesugen på att läsa om böckerna igen, trots att det inte alls var länge sedan jag läste de tre första. Sålunda får det väl bli fyra och fem som läses om, innan jag tar itu med sex och sju som jag ännu inte har läst - och åttonde boken är på väg ut! Hur ska man hinna med?
Har du någon bok eller bokserie som följt med dig i många år och som du fortfarande gärna återvänder till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar