onsdag 8 maj 2013

1920-tal, glamour, jazz

De senaste veckorna har för min del inneburit mycket studier och mycket umgänge: det senare har i sin tur inneburit en hel del teveserier. Inte mycket tid för läsning, dessvärre. Men, tack vare god framförhållning och märkliga omständigheter, har jag helt plötsligt nästan hur mycket tid som helst för att läsa. Sålunda har det kommit sig att jag nu som bäst är lite drygt halvvägs genom The Great Gatsby, som jag lånade för att ha läst innan premiären av den nya filmatiseringen nästa fredag. Jag har också hittat lite annat på biblioteket som jag ser fram emot att sätta i mig: bland annat den mycket lovande Personer du kanske känner som helt plötsligt stod och såg intressant ut bland nyheterna på ungdomsavdelningen.
Sedan har jag förstås också Temeraire-serien fortfarande. Och de senaste dagarnas turer i Dragon Age 2 har gjort mig sugen på att läsa andra boken igen, The Calling.
Samtidigt sitter jag med ett manus som ska fortsätta redigeras, ytterligare ett manus som legat i träda länge och behöver återupplivas och färdigställas, samt två manusidéer som kan odlas och struktureras upp. Tur att jag har ett skrivmaraton att se fram emot imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar