söndag 28 april 2013

Förberedelser inför dagens skrivarträff

Okej, det är dags. Skrivarträff om en dryg halvtimme och dags att packa med sig alla förnödenheter.
Jag deltar i regel på två typer av skrivarträffar, eftersom jag är en del av två olika grupper. Den jag ska träffa idag träffas och skriver tillsammans, ofta från tio på förmiddagen till nio, tio på kvällen, med avbrott för lunch och fika med jämna mellanrum. Vi kallar det ibland för skrivmaraton och sätter upp mål för vad vi vill klara av under dagen. Personligen älskar jag det! Det är ett bra sätt att både umgås med folk och ägna sig åt skrivandet, som kanske annars lätt blir lidande i vardagen.
Men vad tar man med sig till en träff av "literary abandon" som NaNoWriMo kallar det? Jag tar med mig datorn, förstås, hörlurar för att kunna lyssna på musik, min mapp med anteckningsblock och annat som berör manuset jag skriver på, samt ibland en godispåse, frukt och yoghurt. Te är också underbart att ha med, särskilt under hösten och vintern. Senaste numret av Skriva får också följa med, om man skulle behöva göra något annat för ett par minuter.

Hur ser din perfekta skrivarträff ut? Var skulle du vilja att den ägde rum, vad skulle man göra, hur många skulle ni vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar