måndag 29 april 2013

Dags att knyta ihop säcken: att skriva slut

Gårdagens skrivmaraton var, i vanlig ordning, helt fantastiskt. Jag och två vänner satt från tio på förmiddagen till ungefär halv tio på kvällen, med lite drygt en och en halv timmes rast för lunch, fika och bensträckning, och skrev. Var och en vid sin dator, med sin musik och sin text, och så satt vi där i varsin värld, tillsammans.
För min del handlade det mer om redigering än om att skriva, ska dock erkännas. Småsakerna är mer eller mindre färdiga i och med gårdagens insats, men en sak återstår:
Slutet.
Det finns ett slut, det var det tvunget att finnas när jag skrev manuset som en del av en skrivkurs i höstas, men jag var inte nöjd med det då och är det inte heller nu. Alltså måste slutet skrivas om.
Inte roligt, vill jag bara säga! Men jag stretar vidare och förhoppningsvis hittar jag lösningen någonstans mellan raderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar