onsdag 30 januari 2013

Bokrapport 2012

Så, när det nya årets första månad nästan är till ända, kommer till sist en liten rapport över min läsning under 2012. Men, bättre sent än aldrig, eller hur var det nu? Jag kommer att utgå från samma kriterier som då jag skrev Halvårsrapporten. Då så, bara att kavla upp ärmarna och sätta igång!

Under 2012 har jag läst totalt 62 böcker, varav bara 21 under det andra halvåret (alltså hälften så många som under det första!). Av dessa var 25 på engelska och 17 skrivna av svenska författare. 22 är omläsningar, 11 på vardera halvår, av vilket man kan dra slutsatsen att jag har läst om mycket mer under hösten än jag gjorde under våren.
Förutom detta har jag läst 8 pjäser, 7 noveller samt en mängd fanfics, serier, sånger och sagor.

Aniara av Harry Martinsson är fortfarande en av de böcker som bäst lever sig kvar i mitt minne och en som jag verkligen, verkligen tyckte om. En annan bok som jag slukade, och sedan törstade efter mer sedan den tagit slut, var The Time of My Life av Cecelia Ahern.

Och hurdana är utsikterna inför 2013 då? Ja, än så länge har jag väl - det ska erkännas - inte gått ut särskilt hårt med hittills fyra utlästa böcker, vilket är cirka en i veckan (och två av dem är bilderböcker!) Detta ska det förhoppningsvis snart bli ordning på, i och med en kurs i bilderböcker och en i Shakespeare samt en tvåveckors bussresa (plus två flygningar över Atlanten!) då det förhoppningsvis blir mycket läst. Jag försöker sätta ihop en hög böcker som ska med men har ännu inte bestämt mig för vad det blir, så det återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar