onsdag 17 oktober 2012

Blogguppehåll utan ursäkter

Här har varit skamligt tyst och lugnt alldeles för länge och jag har inte ens någon bra ursäkt att komma med. Dels beror det på att jag har läst fruktansvärt lite den senaste månaden, dels på att väldigt lite har hänt i mitt liv som har med böcker, läsande eller skrivande att göra. En del manga har lästs, ett antal tusen ord har skrivits på romanmanuset, men annars har det varit många långpromenader i vackert höstväder och en hel del arbete. En minnesceremoni efter en död släkting har också tagit sin lilla tid och därför är det inte förrän alldeles nyligen som böcker börjat återfå sin roll i mitt dagliga liv. Jag håller fortfarande på med Inheritance, den fjärde boken i Eragon-serien, men det har blivit en del pauser i läsningen i och med en plötsligt lust att läsa om Flickan utan röst (fantastisk sak av Colleen McCullough) och att Zip (Elvira Birgitta Holm) kom hem igen efter en tids utlåning till en vän. Just nu är det alltså Zip som gäller, för att inte tala om teveserien Perception som visas på söndagskvällarna. Där kan vi tala om en intressant manlig huvudkaraktär! Min förhoppning är att kunna krypa ner under täcken och filtar och se alltihop inom en mycket snar framtid. Samtidigt växer sig stickningen allt längre...

Rabbelinlägg, jag vet - tusen gånger förlåt! Kolla upp Perception så blir ni glada igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar