fredag 28 september 2012

Bokmässan light

Då var det gjort. Jag har nu varit på bok- och biblioteksmässan.
Kanske borde det inte vara en så stor grej, men det är det. Bokmässan i Göteborg är något jag har velat besöka under många, många år, men på grund av bristande planering, ekonomi och andra anledningar har det liksom aldrig blivit så. Det skulle det inte ha blivit i år heller, men saker ändrade sig och därför blev det en tur över dagen.
Väl hemma igen är huvudet fyllt av intryck och tankar. Jag besökt vartenda förlag som är av intresse för mig, och några till. Jag har köpt pennor och anteckningsböcker och längtande suktat efter romaner hos X publishing och senaste Pettson & Findus-boken hos Opal. Så många böcker!
Med hem i tygkassen hade jag dock inte annat än två böcker till mina föräldrar och två mangavolymer åt mig själv. Väldigt tamt, jag vet, men jag har en resa som hägrar om bara en månad och mat och husrum måste gå före.
Annars då? Jag läser vidare i Inheritance och jag lovar dyrt och heligt ett blogginlägg om den när jag är färdig. Dessutom skriver jag vidare på YA-projektet med förnyad energi (läs: självorsakat tvång, även kallat universitetskurs) så förhoppningsvis kan det komma vidare nu. Det går långsamt, och uppdateringarna här på bloggen är få, men det går framåt - jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar