torsdag 30 augusti 2012

Mysfilm

Man hade ju kunnat tro att jag skulle få ganska mycket läst, när jag började min tvåveckors ledighet med att läsa ut tre böcker på lika många dagar, men så blev det inte. Däremot har det blivit en hel del skrivet.
Dels har jag på nytt tagit upp det manus som jag jobbade mycket med i slutet på förra året, det som mer eller mindre legat i ide under våren på grund av skolarbete och annat. Det känns väldigt skönt och som en bra början inför höstens kurs i Kreativt skrivande. Dessutom har det blivit nästan 10 000 ord på tre ynka dagar, dock inte på något manus utan på en fanfic.
Fanfiction har aldrig varit mitt största område när det gäller att skriva. Visst har det blivit en del, men jag tycker bättre om att läsa dem än att skriva dem. Nu var det emellertid så att jag tittade på filmen Breakfast with Scot, en söt film som jag har sett ett par gånger förut och som är mysig, söt och smårolig. Det som skiljde den här gången från de tidigare var att jag drabbades av en häftig lust att utforska de två vuxna huvudkaraktärerna ytterligare. Deras relation porträtteras på ett väldigt fint sätt i filmen och känns nästan unikt. Så jag började skriva.
Än är jag inte färdig så det är svårt att säga hur långt den här frenesin ska bära mig, men det är ändå roligt att bara skriva, skriva, skriva - ord för ord, mening för mening. Nu väntar jag bara på att boken, som filmen är baserad på, ska komma hem till mig så att jag får lägga vantarna på den. Hoppas, hoppas, att det blir lika fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar