lördag 7 juli 2012

Turista hemma

Åker ni någonsin på semester här hemma i Sverige? Alltså inte någonstans där ni känner folk eller vet hurdant det är, utan till platser ni aldrig besökt förut? Låter er förundras över utsikter, platser eller historier, njuter av lokal mat - sådana saker.
Jag och min familj har åkt på hemmasemestrar nästan varje sommar sedan jag var sju, åtta år. I början med husbil, sedan kombinationen bil och stuga, senast tåg. En vecka varje sommar sedan dess har gjort att jag har sett ganska mycket av Sverige, med undantag för en del av södra Norrland som liksom aldrig lyckats locka oss utan som endast tjänat som förbifart på väg mot Norge. För ja, vi har också sett en del av Norge och Danmark under våra resor.
Men nu sitter jag här och funderar på om det finns några platser eller upplevelser här hemma i Sverige som ni känner till och vill rekommendera? Det behöver inte vara det mest superkända sommarlandet eller så, utan något litet fik någonstans eller en sällsynt fin badplats - lite vad som, helt enkelt!
Under tiden fortsätter jag med min sommarläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar