söndag 10 juni 2012

Tithe och Valiant

Om jag i går trodde att sommarläsningen hade börjat, så hade jag uppenbarligen helt fel. Den har inte bara börjat, den är på topp. Sedan i går har jag läst ut inte bara Tithe utan också Valiant av Holly Black. Valiant är en omläsning, det är inte mer än lite drygt ett halvår sedan jag läste den sist, men den är minst lika fantastisk som jag minns den. Det märks kanske inte minst på att jag har läst ut på sammanlagt kanske fyra timmar, slukat den trots att jag vet att jag hatar när den tar slut.
Med detta är det alltså ingen idé att skjuta upp läsningen av Ironside länge till. Min kära lillasyster läste ut den för ungefär en och en halv timme sedan och kan knappt vänta på att jag har gjort detsamma så att vi kan diskutera alltsammans. Vilken press!
Samtidigt har jag ett underbart litet rollspel på gång som verkligen kallar på min uppmärksamhet. Vad göra, annat än sitt bästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar