torsdag 14 juni 2012

Dash and Lily's Book of Dares

Så har jag äntligen läst ut den! Jag köpte den här lilla sötnosen någon gång i februari, tror jag, i samband med bokrean, men litteraturvetenskapskursen tillsammans med konventsarrangerande har helt enkelt inte låtit mig läsa någonting som inte har varit kursrelaterat. Det har det blivit ändring på, kan man säga, eftersom jag den senaste veckan har avslutat fem böcker - trots två kursavslut och en kursstart.
I alla fall - den är verkligen jättesöt. Eftersom det här är den tredje boken av samma författarpar så finns det några saker jag stör mig lite på att de känns som de samma, bok ut och bok in, men jag gillar också hur de, lite lite grann, hänger ihop med varandra. Det är skönt och språket är fantastiskt. Härlig YA, helt enkelt.
Härnäst på läslistan... tja, det borde bli något Harry Potter, alternativt Jane Austen - båda på grund av sommarkurser. Men jag kanske hinner klämma in något annat emellan, som Var är Alaska? eller Ute/inne. Vi får se vad det blir, men nu är det iväg till jobbet som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar