lördag 9 juni 2012

Sommarläsning, initierad!

Med vårterminen avklarad och avslutad, och sommarkurserna bara nyss påbörjade, känns det nästan som att gå in i ett nytt stadium i livet. Inte riktigt som att byta skola eller så, inte så stort, men ändå. Ett trappsteg till i en trappa som jag inte riktigt har koll på hur lång den är.
Jag har precis läst ut Nick &Norahs oändliga låtlista, vilken känns ungefär lika fantastisk och myssöt som jag förväntade mig. Jag köpte den för evigheter sedan och har inte haft tid att läsa den förrän nu, det känns frigörande. Nu ska jag ta mig an Holly Blacks Tithe, och därefter är frågan om det blir Dash and Lily's Book of Dares, eller möjligen en omläsning av Valiant om lillsystern hinner läsa ut den till dess.

Dessutom närmar sig en viss Irlandsresa med språng, bara lite drygt två veckor kvar till avfärd. Har i skrivande stund ingen aning om vad jag ska ta med mig för något läsvärt, så det kommer jag nog få lägga flera timmar på att klura ut. Några tips och förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar