fredag 2 mars 2012

Lyckan i ett brunt paket - och den långa vägen dit

I går, mitt i virrvarret inför en kort, men lång, resa, kom jag ihåg att hämta ut mitt bokpaket från Adlibris. Jag har aldrig köpt böcker därifrån förut och såg på sätt och vis fram emot denna leverans eftersom det skulle hjälpa mig att forma en uppfattning om Adlibris och om huruvida jag ska handla mer därifrån eller inte.
Svaret är nej.
Jag kan inte säga något om priserna eftersom jag till största delen beställde från bokrean, men leveranstiden var under all kritik. Majoriteten av böckerna hade en "skickas från oss"-tid på 1-2 arbetsdagar och på andra sajter jag köper böcker, eller över huvud taget varor, från, betyder detta att varorna som har längre "skickas"-tid helt enkelt skickas senare. Beställer man två tröjor från Ellos, varav den ena kommer in i maj, får du fortfarande den första tröjan direkt. Samma sak med filmer på CDON. Varför inte på Adlibris?
En leveranstid på 8 dagar känns alltså inte okej - när den inte är uttalad från början. Men, nu är paketet äntligen här. Vad det innehåller?
Massor av godbitar!

Tyvärr har jag varken tid eller möjlighet att sätta i mig dem just nu. En hägrande tentamen, kombinerat med konventsplanering och annat ideellt arbete, håller mig mer än upptagen. Kvällens läsning blir därför de sista kapitlen ur Fredrika Bremers Familjen H. Det känns lagom mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar