tisdag 21 februari 2012

Nattvak inför bokrean?

Nej, riktigt så extremt blir det inte - inte på min kant i alla fall. Jag tycker visserligen om bokrean och den har hjälpt mig till mer än en intressant titel, men jag är en av de där som genom någon slags magisk glömskeförtrollning glömmer bort bokreans startdatum och som, ofta samma dag, blir påmind när plötsligt varenda människa omkring mig kånkar på bokkassar. Alldeles extra pinsamt är det eftersom jag ett år praoade på bokhandeln och ägnade mig åt att packa reakassar i två dagar...
Emellertid blev jag påmind om rean i söndags, något som på bara en halvtimme ledde till en beställning vilken ingen student med mager plånbok egentligen borde fylla i. Tillfredställelsen som kommer då man väntar på ett bokpaket är dock helt fantastisk. I kväll har jag spätt på den känslan med ännu en beställning, från min absoluta favoritbokhandel: Science-fictionbokhandeln. Visst är det bara två titlar i beställningen som ingår i bokrean, övriga är delar i en manga jag samlar på, men det är ändå underbart. Man kan ju knappt bärga sig till dess att avierna dyker upp.

Kommer du handla något på bokrean i år? Har du beställt något eller föredrar du att gå omkring bland hyllorna i affären?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar