måndag 27 februari 2012

Ett städat yttre speglar ett städat inre, eller?

Ambitionen om ett städat rum innan helgens slut uppfylldes med gott om tid till godo. Bokhyllorna nästan blänker så rena de är och böcker och manga står välordnat i sina respektive hyllor. Några böcker har fått ge plats åt andra, vissa förflyttas helt enkelt bara ut i hallen emedan andra kommer att skänkas till föräldrar eller loppis, vad som nu passar bäst. Eventuellt kan någon av dem förvandlas till en vandrande bok, men det återstår att se.
Bortanför bokhyllorna och panellisterna är det dock inte så bevänt med ordningen. Tentamen i litteraturvetenskapen närmar sig med språng vilket gör att arbetsbördan ökar, samtidigt som vi obönhörligt närmar oss PicaCon i april. Om man därtill lägger ungdomsrådsengagemang, umgänge och inte minst familjen, så blir det inte mycket tid kvar till annat.
I kväll ska jag dock unna mig att för ett par timmar njuta av läsning och skrivande. Har en alldeles nyinköpt och färsk Skriva inom räckhåll, ett gott citron/lime-te och gosiga myskläder att krypa ihop i. Jag ska motivera mig själv till att skriva åtminstone några rader på mitt manus - helst innan det övriga myset går igång - och när jag lägger mig ska det vara med en känsla av förnöjdhet. Oh yes.

Eller, så sätter jag mig och fortsätter utveckla ett brädspel. Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar