söndag 25 december 2011

Julklappsböcker

Det är i sanning inget ovanligt att jag önskar mig böcker i julklapp och inte heller i år behövde jag känna mig besviken när omslagspapper väl avlägsnats. Förutom en underbart fin anteckningsbok från min syster, en Grolier Ornamentali från paperblanks, har jag även fått De målade grottornas land (Jean M. Auel) och Rikitikitavi (Rikard Wolff) av min far och The Rough Guide to Scotland av min mor. Dessutom, av min morbror, ett presentkort hos den lokala bokhandlaren. Underbart!
Nu har jag emellertid närmare 300 sidor kvar av boken jag läser för tillfället, och ett antal andra böcker som tålmodigt väntar på sin tur i läsordningen, men Rikitikitavi tror jag nog att jag kommer läsa vid sidan om de övriga. Det känns fullt möjligt att antingen läsa den episodiskt, eller att helt enkelt plöja genom den, fångad.

För övrigt vill jag bara tipsa om att man kan köpa sagoböcker i UNICEFs gåvoshop, fyra stycken för endast 98 kronor. Det kan förändra barns liv. God Jul till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar