fredag 30 december 2011

Downton Abbey: Julspecial

Lady Mary Crawley och Matthew Crawley,
med anledning av Er tillkännagivna förlovning ber jag att få skicka
mina uppriktiga och hjärtliga gratulationer och välgångsönskningar.

Det är väl underbart när det går bra ibland? Jag har just sett färdigt julspecialen av Downton Abbey, det brittiska kostymdramat som tagit inte bara Storbrittanien (12 miljoner tittare) utan även mig med storm. Nu ska jag erkänna att jag inte direkt är svårflörtad när jag erbjuds historia, vackra kläder och diverse engelska dialekter serverade så här på silverfat, tvärtom tar jag mer än gärna emot, och kan nu knappt bärga mig inför tredje säsongen.
Och jag som tyckte det var svårt nog efter säsongsavslutningen!

I går kväll satt jag tillsammans med kära T, sister in arms när det gäller viktiga saker som dessa,och tittade på Bakom kulisserna-programmet. Denna kväll spenderades framför den egna teveapparaten i spänd förväntan tillsammans med mamma. Visst lider jag med Anna (och irriterar mig en smula på Mr. Bates!), jag dyrkar änkegrevinnan Violet (Maggie Smith är min husgudinna) och Mr. Carson - men ingenting kunde ha gjort mig mer lycklig än lyckan och kärleken i de sista minuterna. Åh, om ändå tredje säsongen kunde börja sändas i februari!

Har ni någonting ni väntar på, en film, en bok, en teveserie? Vad hoppas ni på för era mest älskade karaktärer? (Och vad hoppas ni på för de karaktärer ni inte tycker så mycket om?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar