onsdag 28 augusti 2013

Nytt i läshögen

Som vanligt finner jag mig själv oförmögen att bara läsa en enda bok i taget. Just nu har det förvisso berott på att min mp3-spelare vägrat att fungera ordentligt, så jag har inte kunnat lyssna färdigt på The Scottish Prisoner som jag föresatt mig att göra under en övernattningsresa till Göteborg - utan istället omedelbart varit tvungen att införskaffa nytt i bokväg. Förutom fyra mangavolymer blev det de två första böckerna i Cassandra Clares serie The Mortal Instruments (jag såg filmen i måndags och fann den bättre än förväntat, så det kändes ganska logiskt att köpa böckerna) särskilt som jag nu ändå var i Science Fiction-bokhandeln och kunde botanisera lite grann.
Än så länge är jag bara halvvägs i första boken och jag vet inte om jag ska läsa ut den innan jag lyssnar färdigt på ljudboken - jag är otroligt kluven i frågan. Och samtidigt har ju höstterminen börjat, så det finns gott om mindre intressanta böcker som behöver läsas också.

Nåja, det låter visa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar