torsdag 16 maj 2013

Axplock ur främmande bokhylla

Jag är för närvarande på semisemester och bor hos min bror och hans familj. Eftersom jag sover precis intill deras bokhylla kan jag förstås inte låta bli att titta igenom den och se vad det finns för något roligt där. (Man kan ju inte låta bli!)
Här är några böcker jag hittat:

How to keep dinosaurs - Robert Mash
En handledning till hur man på bästa sätt sköter om dinosaurier av olika slag. Hur de ska bo, vad de äter, hur man får tag på dem inte minst - och om de fungerar bra som husdjur eller kanske snarare bör användas inom till exempel polisarbete. Färgbilder och praktiska ikoner för lättlästhet.

Les aventures de Tintin - Hergé
Alla seriealbumen, på franska. Nuff said.

African ceremonies - Carol Beckwith och Angela Fisher
Uppslagsverk i två delar. Bästa beskrivningen är nog den som finns på författarnas hemsida: A 10-year field project documenting African rituals and rites of passage from birth to death across the continent, this landmark work portrays 93 ceremonies from 26 countries, including initiations, courtship and marriage, royal coronations, including the silver jubilee of an Ashanti king, healing practices, religions including voodoo rituals and death and the journey to the afterworld, including fantasy coffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar