torsdag 16 februari 2012

Efter en kreativitetsboost från Psykologifabriken...

... bloggar man!
Jag är ganska nyligen hemkommen från en kort resa, Malmö tur och retur. Om man nu kan kalla en resa på cirka 100 mil för en kort resa. Som tur är har den företagits med tåg och detta ger ju en del tid till läsning, vilket gjort att jag har kommit ytterligare lite längre i Flauberts Madame Bovary och förväntar mig att ha läst ut den innan helgen är till ända. Men vad som är ännu roligare är att jag har fått lite skrivet, som inte är skolarbete!
Det handlar inte om särskilt mycket och det är inte särskilt bra heller, men som jag fått lära mig i dag (och som jag ju egentligen vet sedan tidigare, men som man ju ofta glömmer bort): Ju mer du har, av både bra och dåligt, desto mer bra har du ju! Så nu peppas kreativitet och skapande här i mitt hörn av världen.

För den som är intresserad av vad jag har sysslat med förutom tågdunk och trånsjuka madamer så tycker jag att ni ska ta en titt in i Psykologifabriken - det är väl värt ett besök Niklas föreläsning om kreativitet och psykologi var grymt bra och tankeväckande. Nu blir det mer te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar