onsdag 4 januari 2012

Det kom ett paket med posten

Eller ja, det gjorde det ju inte riktigt - jag fick åka och hämta ut det, men det var ingen större ansträngning. Inte när paketet i fråga ser mycket lovande ut och innehåller diverse trevliga böcker! Skulle inte ni också bli glada av en sådan här låda?

Det blev i alla fall jag, och en närmare undersökning av de skickade böckerna avslöjade en blandad skörd:


  • Mörkrets hjärta (Joseph Conrad) Den här har jag läst förut och kommer att läsa igen i form av kurslitteratur. Det ska bli riktigt intressant att få läsa och diskutera den igen.

  • Black Powder War (Naomi Novik) Den här har jag läst på svenska, den är en del av min "köp Temeraire-böckerna, gläds för evigt"-kampanj som jag genomför med hjälp av decemberlönen.

  • Victory of Eagles (Naomi Novik) Bok 5 i Temeraire-serien, som jag läste först någon gång under 2010 efter att ha stått i kö på den i över ett år på biblioteket. Finfint!

  • Tongues of Serpents (Naomi Novik) Den enda i Temeraire-serien som jag inte har läst än. Ser fram emot att få sätta lusläsarklorna i den!

  • Fadren / Fröken Julie (August Strindberg) Två böcker i en! Kurslitteratur, men som också får tjäna som en introduktion till Strindbergs jubileum (i år är det 100 år sedan han dog).

  • Texter från Sapfo till Strindberg Ah, pärlan! 1475 sidor text från det antika Grekland och fram till början av 1900-talet. Som kanske förstås är det här också kurslitteratur, och den hittills dyraste bok jag någonsin köpt.

Nu är frågan bara... när ska jag få för mig att införskaffa en ny bokhylla..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar