måndag 5 december 2011

Tidningen Skriva

Det är inte alltid så lätt att hänga med i svängarna, det upptäckte jag när jag för några dagar sedan snubblade över något på facebook som hette Tidningen Skriva. Nyfiken över vad detta var för något läste jag på lite, kollade upp hemsidan... döm om min förvåning! En hel tidning om att skriva!
Det allra första numret av tidningen hade publicerats mer än en månad tidigare och då upplagan verkade ha varit ganska liten tycktes det till en början omöjligt att jag skulle kunna lägga vantarna på ett exemplar. Men skam den som ger sig! Ibland är det skönt att man bor i en liten stad där en ytterst liten promille av befolkningen kan tänkas vilja köpa en tidning av det här slaget (jakt, fiske, bilar och hemstickade tröjor däremot, det går fint). Glädjen var alltså stor när jag med brett leende bar hem den kära tidskriften och satte mig att läsa.
Kolla upp den! Den känns fräsch, den känns som nu och den verkar ha massor att ge. Just nu sitter jag och väntar på nästa nummer - om det känns lika bra kan det nog vara läge att beställa en prenumeration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar