söndag 11 mars 2012

Min bästa läsplats

Hittade genom Bokhora en utmaning som jag tyckte kunde vara lagom svår för söndagskvällen. Den kommer ursprungligen från Kulturbloggen och går helt enkelt ut på att beskriva sin absolut bästa läsplats.
Jag satt och fnulade lite grann på det här. Jag läser i stort sett överallt - på golvet, framför datorn, i soffan, i sängen, gåendes, ståendes, liggandes... Men det är nog på tåget som jag får bäst läsro.
Det finns på något sätt en begränsad mängd saker man kan göra på tåget. Man befinner sig på sätt och vis utanför tid och rum och därför kan man ägna sig åt sådant där som kanske annars måste stå undan till förmån för andra saker.
Nu har jag ingen bild på någon särskilt bra plats på tåget, men jag kan berätta att jag för närvarande håller på att läsa Ringaren i Notre Dame. Överraskande lättläst och mycket, mycket bra så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar