lördag 30 januari 2010

Stig Olin - En gång jag seglar i hamn


Här framförd på Skansen av Tommy Körberg och Helena Sjöholm

Liten blir stor
drömmer och tror
kommer du snart till mig ?
Rosende kind
kommer en vind
för den mig hem till dig.

Oh, en gång jag seglar i hamn
en gång är du i min famn
en gång berättas, min vän
sagan om den
som kommer igen.
En gång i drömmarnas land
vandrar vi två hand i hand
en gång, min älskning,
kommer jag hem till dig.

Blå gröna svall
tång och korall
lurar inunder mig,
men ovanför
stjärnorna hör
sången jag skrev till dig.

Oh, en gång jag seglar i hamn
en gång är du i min famn
en gång berättas, min vän
sagan om den
som kommer igen.
En gång i drömmarnas land
vandrar vi två hand i hand
en gång, min älskning,
kommer jag hem till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar